Mindfultraining bij stress of ander ongemak.

Steeph Custers geeft trainingen voor heel Nederland met het alom toegepaste Mindful Based Stress Reduction- program (MBSR). In seizoen 22-23 zijn deze 8-wekelijkse cursussen ook weer live in Zeist mogelijk. Daarnaast begeleidt hij groepen online.
Lees hieronder een en ander over inhoud en aanpak van de training.

Wat betekent mindful en wat houdt mindfulness in?

Mindful betekent letterlijk opmerkzaam ‘ het ontwikkelen van vaardigheden in mindfulness vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. In de training ontdek je een nieuwe manier van omgaan met oude patronen die soms in de weg zitten. Je gaat je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je leert makkelijker je grenzen bewaken. De mindset wordt rustiger. Met mindfulness leef je intenser en bewuster te leven. En dat mag af en toe ook speels met een knipoog of glimlach

Mindfulnesstraining? Bewezen effectief!

Mooie beloftes? Mindfulness­training kent een duidelijk omschreven programma, ook wel ‘Mindfulness Based Stress Reduction program’, MBSR, genoemd. De MBSR is door de jaren heen onderzocht, verder gefinetuned en inmiddels wetenschappelijk effectief gebleken. Wat het met je gaat doen, lees je hier.

Steeph Custers ook als Mindfullnesstrainer voor het CVM

Leren door te doen

Zijn het dan geen papieren beloftes? In de ­training leer je door te doen. Hij bestaat uit acht sessies van 2,5 uur, plus één hele dag. De training beslaat daarmee acht weken, een periode die goed te overzien is. Toch kan zo’n compacte periode lang genoeg zijn voor blijvende effecten. Kán, want tijdens de sessies leer je ­oefeningen, waarvoor je ook thuis dagelijks 3 kwartier minuten reserveert. In het begin is dat soms wennen, maar al den snel wil je niet meer zonder. Al met al leer je anders om te gaan met vastgeroeste patronen. Praktische informatie vind je hier

Benieuwd? Aanmelden?

Stuur je mail naar trainer Steeph Custers: info@mintraas.nl . Eventueel bellen is ook mogelijk!

En daarna??- Lees bijschrift foto!-

8 weekse mindfulness training ook online mogelijk.

Wat leer ik?
Liever gezegd: wat leer ik mijzelf? Anders omgaan met teveel stress. Meer balans vinden in je werk en/of leven! Je gaat ontdekken welke fysieke, mentale en/of emotionele kwetsbaarheden je daarbij ervaart. Verwoorden, beleven, leren eigen maken op jouw manier. Je maakt kennis met verschillende meditaties, zoals de bodyscan, ademmeditatie en yoga. Mijn trainingen zijn geënt op het wetenschappelijk bewezen concept van Jon Kabat Zin. Je volgt bij mij de MBSR-training (Mindful Based Stress Reduction). Je ontdekt hoe stress of ander ongemak fysiek en mentaal werkt. Hoe je dat zelf kunt ombuigen. Je gaat dat in 8 lessen leren! Met voorafgaand aan laatste dag een hele dag mediteren en stilstaan bij jezelf. De lessen zijn telkens op donderdag. De stiltedag is op een zaterdag. Belangstelling? Vragen of inschrijven via info@mintraas.nl.

Je kwetsbaarheden onderkennen, er anders mee om leren gaan en je balans hervinden

Wat ga ik doen?
Je wordt verwelkomd in een groep tussen 4 deelnemers tot 8 deelnemers online. Bij mindfulness is het belangrijk dat je je eigen weg kiest.  Er zijn levensthema’s en meditaties die je daarbij helpen. De levensthema’s staan hier. Het trainen van je aandachtsspier (bewustzijn) staat bij iedere meditatie en yoga centraal. Je leert inzicht te krijgen door opmerkzaam te zijn. Ik geef je de ruimte om dat op je eigen wijze te doen. Ik bied je daarnaast reminders aan om ook mindful bezig te leren zijn. Lees bijvoorbeeld eens op welke wijze ik dat doe:  mintraas!

Kan ik meedoen?
Jazeker. Je hoeft geen ervaring in mediteren te hebben. Wel overleg ik graag met je of deelname jou echt kan helpen. Zodat we beiden geen verschillende verwachting hebben. Eerstvolgende trainingen starten medio november. Uniek is dat de 8-weekse training online ook plaatsvinden . Praktische informatie over deze cursus incluis tarieven vind je hier.*) Vragen of aanmelden kan via info@mintraas.nl .

Steeph Custers Online Mintraas-on-line per I-pad.

Online meditatie & yoga: doe je mee?

Mintraas is wekelijks online met een half uur mediteren en yoga. Dat blijft zo tijdens de coronacrisis. Ondanks dit afschuwelijk virus zijn er kansen. Elke woensdagavond  van 20.00 tot circa 20.35 uur kun jij je balans houden, vinden of verbeteren in deze onzekere tijd. Ik leid je als mindfulcoach langs bodyscan of ademmeditatie. En ik begeleid graag een paar yoga-stretches, waarin jij bewegingen van je lichaam opmerkzaam kunt volgen. Ook maak je kennis met de 8 open concepten van mindfulness, waarmee je invulling kunt geven aan jouw levenshouding. Als jij je verbindt met hoofd, hart en lichaam verbind je je met je medemens. Social distance wordt samenredzaamheid. Online meedoen wordt elkaars kracht vinden, maar toch vanuit je eigen veilige thuisplek.  En elke wekelijkse sessie is weer anders. Doe je mee?  Check in via info@mintraas.nl en jij krijgt van mij een persoonlijke link toegestuurd.

Steeph Custers heet je van harte welkom bij de online sessies

Zelf thuis mindful trainen? Dat kan!

Breaking news😌
Voor wie in quarantaine zit of corona -dreiging reëel vindt. Mindful? 🙏🏽 Ook zonder corona, maar gewoon als proef😍?Lukt het me pijn of ander ongemak te verdragen?😞Digitaal trainingspakket binnen 24 uur in je I-box. In 2 shifts voor 14 dagen. Bestel op info@mintraas.nl
Dit is wat je krijgt:
-persoonlijke link met:
-6 audio’s met meditaties inclusief yoga (met beeldmateriaal)
-24-7 afspeelbaar op je mobile of andere device
-2 x je lesoverzicht met thuisopdrachten en huiswerkformuler
-vragen stellen 24/7 via email of via chat (individueel en in groepsapp)
-zonodig elke week 1 x telefonisch support van je coach

  • Dit kost het je:
  • 75 euro (alleen deze maand tot en met 31 maart)
  • Na je eerste betaling lespakket  zsm & uiterlijk binnen 24 uur toegestuurd



Kennismakingsles 10 maart: hoe omgaan met stress, angst of andere mentale pijn?

Voortaan 1 dinsdagavond per maand
…jouw kans om een kennismakingsles te volgen! Mindful zijn is niet zo moeilijk. Je moet er alleen af en toe bij stilstaan. Dus wie weet volstaat voor jou 1 les?
De les van komende dinsdag 10 maart staat in het teken van anders leren omgaan met mentale, fysieke of emotionele blokkades. Hoe herken ik die? Hoe kom ik van eigen maken, naar verwoorden en anders beleven?
Tarief is 25 euro voor ruim 1,5 uur. Dit krijg je retour als je vervolglessen afneemt. Les begint om 19.15 uur. Je doet mee in een groep van circa 4 deelnemers. Geef je op via info@mintraas.nl.

Wat krijg je tijdens de kennismakingsles ?
-hoe oefen ik meer bewustzijn en minder automatische piloot?
-wie is JKZ ? En helpt mindfulness volgens hem?
-hoe train ik bewust stil te zitten? ( Zitmeditatie)
-kunnen mintraas voor mij een ezelsbruggetje zijn?
-hoe train ik om verandering op te merken? (Yoga)
-wat kan ik thuis oefenen om opmerkzaam te zijn?
-kan ik ook mediteren bij weinig tijd? (Ademruimte)

Een derde van je bijdrage gaat naar het volgende goede doel:

https://bootvluchteling.nl

Stil wandelen : meedoen op 12 januari?

Wat gaan we doen?
Haha, ja vanzelfsprekend wandelen in stilte. Maar ook loopmeditaties en bewegingsmeditaties. Het gaat er niet om dat je zover mogelijk komt, maar zoveel mogelijk bent. Uitgelezen kans om kennis te maken met mindfulness!
Wie & hoeveel mensen kunnen er meedoen?
Er kunnen maximaal 8 tot 10 mensen meedoen. Doe jij ook mee? Neem gerust vriend of vriendin mee! Deelname is gratis en je meld je aan via info@mintraas.nl Je krijgt dan locatie toegestuurd!
Wanneer en waar starten we?
Zondag: 12 januari
Starttijd: 10.45 uur
Duur: 1,5 uur maximaal
Startlocatie: Panbos Zeist

4-luik mintra mindfulness

Los van een kennismakingsles kun je bij mij uit 2 lespakketten kiezen. Naast een 8-wekelijkse training voor pijn-of stressreductie (MBSR) train je in 4 lessen je balansverbetering. De kern van dit programma is dat je een ochtendroutine gaat ontwikkelen, waarmee je elke dag bij jezelf incheckt. De mindfulle ochtendroutine is ontwikkeld door Jon Kabat Zin en vind je hier. Het voordeel van de 4- luik -met mintraas- is dat je met minder meditatietijd toch verbeteringen gaat merken, als je dagelijks traint. Deze training is niet bedoeld voor mensen met structurele stress- of pijnklachten, waarvoor MBSR soulaas biedt.

Onverplichte vriendelijkheid

Net terug van 3 weken vakantie op Java en Bali. Ik zou net als Indonesiers graag onverplichte vriendelijkheid en kalmte blijven meedragen. Hij of zij vraagt welgemeend, hoe het met je gaat, meteen bij de eerste ontmoeting. Bij wijze van begroeting. Mindful. Het inspireert mij als trainer. Net terug en ik mag deze week weer beginnen.! Er is trouwens nog plek in de 8-wekelijkse mindfultraining, die vrijdagochtend 22 november van start gaat. Belangstelling? Info@mintraas.nl